6 Mart 2019 Çarşamba

Radyo ve Anneannem


 Ülkemizde 6 Mayıs 1927’den sonra yayılmaya başlayan radyo, o zamanki adıyla “telsiz telefon” haberleşmede bir çığır açmış ve zamanla evlerdeki yerini almıştır. Radyonun eski dinleyicilerinden Metin Uçar (71) eski radyo yayınlarını anlattı;
1942 Ardahan doğumlu anneannemle Radyo hakkında merak ettiklerimi ona sordum.




 1-Evinizde Radyo var mıydı?

- Hayır herkesin evin de olmazdı.Birkaç evde vardı biz de akşamları gider dinlerdik. Hatta bazı geceler bizi kabul etmemek için radyonun bozuk olduğunu söylerlerdi.

 2-İlk Radyonuzu ne zaman aldınız?

 - 1975 Yılında Almanya dan amcamın getirdiği kahverengi küçük bir radyoydu. İlk dinlediğim de baya heyecanlanmıştım çünkü ilk defa böyle bir alet görmüştüm.


 3-Radyoyu ilk dinlediğiniz de neler hissettiniz?

- Değişik bir duyguydu çünkü görmediğim bir kişinin sesini duymak şaşırtıcıydı ilk zamanlarda korkmuştum in cin sanmıştım.


 4-Peki şimdi hala dinlemekten keyif alıyor musunuz?
 -Doğruyu söylemek gerekirse artık radyo dinlemiyorum televizyonlar çıktıktan sonra pekte dinlemedim şimdi günümün çoğunu televizyon izleyerek geçiriyorum.

 5-Radyoda dinlediğiniz ilk büyük haber neydi ?
  - Radyoda ilk dinlediğim büyük haber 1960 yılında olan darbeydi çünkü radyodan yapılan sokağa çıkma yasaklarını oradan duyuyorduk
buda benim için ilk büyük haber olmuştu. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder